Äntligen på gång

Hej mina vänner, det var ett bra tag sedan (förutom de som är mina vänner på Facebook och Instagram. Orsaken till det är att jag i januari gjorde en stor magoperation, en lyckat ingrepp, men ganska jobbig med lång konvalescens, två månader. Men efter att ha träffat och pratat med människor som står mig väldigt nära så är jag nu full av energi och att min webbshop börjar växa så det knakar men jag måste påminna mig själv att börja ta det lugnt i början, annars finns det risk för att bukväggen börjar spricka igen. För den som inte hittat till min webbshop så har ni länken här.
Förutom mössan så finns det även, sovsäck, tält, utrustning för att laga mat, äta, fiska och till skillnad mot många andra friluftswebbshoppar så har jag även produkter som gör det enklare för människor med olika funktionsvariationer att komma ut.

Så, vad har jag på gång då undrar ni kanske? Det vanliga, föreläsningar varav den första nu på torsdag, några friluftsfestivaler och en massa vandringar. Det som jag fått dragit ner på det här året är mina inventeringar, vilket känns väldigt tråkigt. Som ni kanske vet så drogs det ner på skogsvård ganska rejält i vårbudgeten vilket har fått till följd att jag inte fått lika mycket jobb som tidigare, men några har jag kvar i alla fall, naturreservaten i Sollentuna kommun, men det är lite för lite så behöver ni en föreläsare eller vill ta en tur i skogen så är det bara att säga till. Ni kan läsa mer om mina föreläsningar, vad som är på gång och övriga vandringar på sidan vandringar.

Vad gäller Sollentuna så är två i det närmsta klara, rastplatserna vid Väsby gård och Bögs gård som ligger på Järvafältet och den ny/gamla anpassade stigen i Törnskogens naturreservat med tillhörande utsikt och rastplats. Vid torpet Vaxmora har man även där gjort en anpassad grillplats med en anpassad toalett i närheten, hur kul som helst. De andra två reservaten är Rösjöskogen och Tegelhagen.

22-24 mars är det Explore outdoormässan i Älvsjö, jag ska dit, kanske vi synd då?

Kommentarer

Mest lästa