Våren ÄR på gång

För ett par veckor sedan gjorde jag min sista operation för ett tag framöver, i alla fall vad jag hoppas på, så nu är det bara att börja bygga upp konditionen igen så man orkar med framtida jobb. Det som bromsat upp det hela, förutom mina kroppsliga problem är vintern som aldrig vill ge med sig, vi är inne i mars månad, men senast i natt snöade det, inte så kul, men vädret är som det är så det är bara att gilla läget och hitta på något annat, i mitt fall så är det att gå igenom det administrativa i företaget och kolla utrustningen för att kolla om något behöver köpas in från den årliga Vildmarksmässan i Älvsjö. Tidigare år har jag varit lite besviken på mässan, har tyckt att det varit för mycket extrema saker och inte så mycket "normala" saker, jag menar, hur många tar med sig sin familj till Grönland eller Svalbard på semester, inte så många tror jag, men jag kan o andra sidan ha fel, i år var det lite mer humana saker som jag tror passar lite fler människor.

Vad gäller min utrustning så var det ingenting från mässan som jag kände att jag behövde, de senaste sakerna köpte jag på rea på Outdoorspecialiten, sittdynor, en stor Muurikka, första hjälpen kit, värmepåsar och en hopfällbar säng och från Widfors köpte jag en mattermos och ett merinoull underställ. Än så länge har jag bara testat understället och det var ett riktigt bra köp, det blir ofta väldigt kallt när man sitter still i en permobil och åker omkring, även om det bara är omkring 0 grader, men det här värmde riktigt bra. Det tråkiga med sådana här produkter är priset, men köper man det när det är slutsäsong så kan man göra ett riktigt bra klipp, jag köpte mitt med 50 % rabatt, men jag fick ändå betala ca 800 kronor vilket är ganska dyrt det också, men smakar det så kostar det. Det här är grejor som håller och som man har stor nytta av när man är ute så det är ändå väl värt att betala lite extra, det finns inget värre än att frysa när man är ute.

Som sagt, eftersom jag kände att jag hade allt som jag behövde besökte jag mässan mer för att träffa gamla bekanta, men också skapa nya kontakter. Igår öppnade mässan så då tog jag pendeln till Älvsjö för att följa det mänskliga tåget som skulle ta mig till mässan. Förutom Vildmarksmässan så var det Båtmässa och Fotomässa, tre mässor som drar mycket folk. Båtmässan har jag bara besökt en gång tidigare, men jag märkte omgående att det inte gav så mycket, hur kul är det att bara kunna se underredet på en båt, jag bara frågar?

Fotomässan däremot har jag varit på några gånger, har till och med ställt ut där och det var riktigt kul, så även denna gång besökte jag mässan, dock inte för att ställa ut utan bara för att se vad de hade att erbjuda och kanske få lite tips för mitt fotograferande, men det de hade var bara kameror som inte passade min plånbok, dessutom köpte jag en ny förra året i samband med att jag startade mitt företag, men det var ändå kul att kolla runt lite.


Nej, dagens stora höjdpunkt var ändå Vildmarksmässan, eller som den numera heter, Exploreoutdoors. Som jag nämnde tidigare så har den alltför mycket vänt sig till människor som vill utföra mer extrema saker, men i år kunde man hitta saker som passar fler människor. Eftersom jag numera har ett företag så söker jag, förutom nya äventyr, nya kontakter för framtida samarbeten och det fanns några som jag fastnade lite extra för. Eftersom ingenting är klart än så vill jag heller inte tala om vilka företag det är, men när det är klart så kommer jag att skriva om det. Det som är klart är att jag kommer att ha ett samarbete med Skärgårdsstiftelsen under året, exakt med vad och hur stort är inte klart än, men något arbete kommer vi att göra tillsammans, och det känns riktigt bra, vem vill inte ha Stockholms skärgård som arbetsplats?

Här är lite fler bilder från dagens mässa. En del av er vet att min största önskan är att få till den där perfekta bilden på ett vilt djur på nära håll, nu har det hänt, visserligen uppstoppad, men ändå, en perfekt bild på Bambi.




Kommentarer

Mest lästa